Coronavirus

Belangrijke informatie omtrent het coronavirus

Naarmate de tijd vordert, lijkt het normale leven langzaam weer op gang te komen. Op 15 juni is het reisadvies van Buitenlandse Zaken voor diverse landen binnen Europa van oranje naar geel gegaan, wat betekent dat we die bestemmingen gelukkig weer kunnen gaan bezoeken. We hopen uiteraard dat op niet al te lange termijn meer bestemmingen zullen volgen. De algemene en meest actuele reisinformatie rondom het coronavirus vind je op deze pagina.

We hechten er grote waarde aan dat al onze reizigers hun Riksja-reis optimaal kunnen ervaren en dat we onze beloftes waar kunnen maken. Momenteel ligt onze focus daarom op het contacteren, informeren en omboeken van alle reizigers die door de coronapandemie niet op reis kunnen naar hun vakantiebestemming. Daarnaast zien we een grote vraag naar reizen op Europese bestemmingen die weer bereisbaar zijn. Ook deze reizigers helpen we uiteraard zo snel en goed mogelijk verder.

Mocht je een reis bij ons geboekt hebben naar een bestemming waarvan de situatie dusdanig verandert dat dat invloed heeft op jouw reis, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op. We bellen al onze reizigers op volgorde van vertrekdatum, zodat de reizigers die het op dat moment het hardst nodig hebben het eerst worden geholpen.

Dit is de meest actuele reisinformatie

BELANGRIJK: dit moet je weten als je binnenkort met ons op reis gaat

We nemen je graag mee in dat wat je van ons kunt verwachten:

Persoonlijk contact met al onze reizigers
We vinden het heel belangrijk om elke reiziger individueel te spreken. We willen je graag goed informeren over jouw situatie en samen zoeken naar een oplossing als jouw reis geen doorgang kan vinden. We hebben inmiddels duizenden reizigers telefonisch gesproken. Weet dat al onze bestemmingsexperts zich enorm betrokken voelen bij onze reizigers en iedereen bijstaan waar nodig.

Wat als jouw reis niet door kan gaan?
Voor alle reizigers die binnenkort zouden vertrekken maar helaas door de coronapandemie niet op reis kunnen, geldt dat we er álles aan doen om de reis in de toekomst alsnog uit te voeren. Hiervoor staan we in nauw contact met onze partners op onze bestemmingen en met de verschillende luchtvaartmaatschappijen.

Reizigers die in juli zouden vertrekken
We hebben alle mensen die in juli zouden vertrekken inmiddels persoonlijk gesproken. Sommige reizigers kiezen ervoor om af te wachten of de grenzen opengaan, anderen hebben al besloten om hun reis om te boeken.
Mocht jij nog geen besluit hebben genomen over je komende reis, dan nemen we een week voor vertrek opnieuw contact met je op.

Reizigers die in augustus of later vertrekken
Als jouw reis nog iets verder in de toekomst ligt, dan heb je wellicht nog geen contact gehad met je bestemmingsexpert. Weet dat we de situatie nauwlettend in de gaten houden en je uiteraard zo goed mogelijk op de hoogte van de stand van zaken. Je hebt als het goed is tot op heden Ω elke twee tot drie weken updates van ons ontvangen per mail en in sommige gevallen heb je wel al persoonlijk contact gehad met je bestemmingsexpert. Mocht het onverhoopt zo zijn dat jouw reis niet door kan gaan, dan hoor je dit direct per mail van ons zodat je meteen weet waar je aan toe bent. Uiteraard nemen we vervolgens ook telefonisch contact met je op. Ook hiervoor geldt dat we al onze reizigers op volgorde van vertrekdatum contacteren, zodat de reizigers die het op dat moment het hardst nodig hebben het eerst geholpen worden. Mocht deze situatie zich dus voordoen, weet dan dat je zo snel mogelijk van ons hoort.

Hoe zit het met je geld?
Over je geld hoef je je géén zorgen te maken. Riksja Travel is een financieel gezond bedrijf en we zijn bovendien aangesloten bij de SGR. Mocht er tóch een situatie ontstaan die ons bestaan in gevaar brengt, dan dekt de SGR te allen tijde je uitgegeven reissom. Doe dus vooral je eventueel openstaande aan- of restantbetalingen. Als betalingen uitblijven, zijn wij genoodzaakt om dat als een annulering te behandelen en worden er annuleringskosten aan je doorberekend.

Heb je nog vragen?
We begrijpen maar al te goed dat er bij velen van jullie vragen zijn en we proberen deze dan ook zo goed en snel mogelijk te beantwoorden. We willen je desalniettemin vragen om ons de tijd te geven om de juiste informatie te vergaren voor elke individuele reiziger, zodat we iedereen tijdig en goed kunnen helpen. Op dit moment zetten we alle medewerkers en alle telefoonlijnen in om de reizigers die het op dit moment het hardst nodig hebben te helpen en te woord te staan. De meestgestelde vragen hebben we alvast voor je verzameld; deze vind je hieronder.