Coronavirus

Belangrijke informatie omtrent het coronavirus

Reizen laat grenzen vervagen en stelt je open voor andere culturen. Met reizen verruimt je blik en zorg je voor verbinding.  Het coronavirus heeft enorme impact op de reiswereld. De verbinding die we zoeken met onze reizen is voor ons nu betekenisvoller dan ooit. Want juist nú moeten we verbinding blijven voelen met elkaar. Dit geldt voor onze gezinnen, families, vrienden, buren, collega’s en in ons geval ook alle samenwerkingspartners wereldwijd. Want alleen door samen te werken kunnen we elkaar straks weer ontmoeten, onze horizon verbreden en herinneringen maken die ons bijblijven.

We staan in nauw contact met onze reizigers om hen in deze onzekere situatie zo goed mogelijk te informeren, het regelwerk uit handen te nemen en bij te staan. Voor de algemene en meest actuele reisinformatie rondom het coronavirus kun je op deze pagina terecht.

De informatie wordt (indien nodig) dagelijks aangepast, zodat je continu op de hoogte bent. Mocht je een reis bij ons geboekt hebben en de situatie verandert dusdanig dat dat invloed heeft op jouw reis, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

Let op: we contacteren al onze reizigers op volgorde van vertrekdatum.

Dit is de meest actuele reisinformatie

BELANGRIJK: dit moet je weten als je binnenkort met ons op reis gaat

De hele wereld wordt diep geraakt door het coronavirus. Ook wij voelen direct de gevolgen van de gesloten grenzen en noodzakelijke stappen die wereldwijd worden genomen om het coronavirus terug te dringen. Voor al onze reizigers, maar ook voor ons allemaal bij Riksja, heerst er grote onzekerheid. We worden overspoeld met mailtjes en telefoontjes van ongeruste reizigers. Uiteraard staan we voor iedereen klaar en helpen we waar we kunnen. De gezondheid en veiligheid van onze reizigers staat hierin voorop.

Reisbrancheorganisatie ANVR adviseert om alle reizen met vertrekdatum t/m 18 juni uit te stellen. Wij houden deze termijn dan ook aan. De reden hiervoor is dat we onze reizen graag willen uitvoeren zoals beloofd in onze voorstellen. En we verwachten dat we dit nu niet kunnen waarmaken in die periode. We nemen zo snel mogelijk contact op met reizigers die binnenkort een Riksja-reis hebben gepland. Dit gaat op volgorde van vertrekdatum.

Stap 1: contact met alle reizigers die tot en met 18 juni zouden vertrekken

Helaas is het vrijwel onmogelijk om jouw reis tot en met 18 juni nog uit te voeren en ervoor te zorgen dat jij de ervaring krijgt die we je zo graag gunnen.Voor alle reizigers geldt echter wel dat we er álles aan (gaan) doen om jullie reis uit te voeren in de toekomst. Hiervoor staan we in nauw contact met onze partners op onze bestemmingen en de luchtvaartmaatschappijen waar we mee samenwerken. We vinden het heel belangrijk om elke reiziger individueel te spreken en samen naar een oplossing te zoeken.

Stap 2: reizen vanaf 18 juni evalueren

We zijn hoopvol dat we de reizen die na 18 juni op de planning staan door kunnen gaan, maar houden de situatie nauwlettend in de gaten. Heb jij een reis bij ons geboekt met vertrekdatum na 18 juni, dan houden we je uiteraard op de hoogte. Mocht het onverhoopt zo zijn dat jouw reis ook niet kan plaatsvinden, dan laten we je dit direct per mail weten, zodat je meteen weet waar je aan toe bent. Uiteraard nemen we vervolgens ook telefonisch contact met je op; we bellen ál onze reizigers op volgorde van vertrekdatum, zodat de reizigers die het op dat moment het hardst nodig hebben, het eerst geholpen worden. Mocht deze situatie zich dus voordoen, weet dan dat je zo snel mogelijk van ons hoort. Maar gelukkig is dit voor nu nog niet aan de orde.

Stap 3: geldzaken in orde maken

Over je geld hoef je je géén zorgen te maken. Riksja Travel is een financieel gezond bedrijf en we zijn bovendien aangesloten bij de SGR. Mocht er tóch een situatie ontstaan die ons bestaan in gevaar brengt, dan dekt de SGR te allen tijde je uitgegeven reissom. Doe dus vooral je eventueel openstaande aan- of restantbetalingen. Als betalingen nu niet plaatsvinden, zijn wij genoodzaakt om dit als een annulering te behandelen en worden er annuleringskosten aan je doorberekend.

Stap 4: vragen beantwoorden

We begrijpen maar al te goed dat er veel vragen zijn en proberen deze zo goed en snel mogelijk te beantwoorden. We willen je vragen om ons de tijd te geven om voor alle individuele reizigers de juiste informatie te vergaren, zodat we iedereen tijdig en goed kunnen helpen. Op dit moment zetten we alle medewerkers en alle telefoonlijnen in om de reizigers die het op dit moment het hardst nodig hebben te helpen en te woord te staan. De meestgestelde vragen hebben we alvast voor je verzameld; deze vind je hieronder.

In de tussentijd zijn onze gedachten bij iedereen die direct of indirect te maken hebben met de gevolgen van dit virus en we hopen dat we door een goede samenwerking en solidariteit met elkaar uit deze crisis komen. Weet dat al onze bestemmingsexperts zich enorm betrokken voelen bij onze reizigers en iedereen zullen bijstaan waar nodig. Laten we in deze bizarre tijd goed naar elkaar omkijken en vooral lief zijn voor elkaar. We blijven positief en we durven te dromen.